Monday, May 17, 2010

Melayu tindas Melayu...

Pagi ni aku kt tempat LI aku..mgu ni mgu last..jumaat ni aku abeh..banyak benda aku nk cite kt cni..rasa terkilan, kecewa dan sakit hati..semua ni sebab bos kt cni..pada mulanya aku kt cni aku dah stress giler.dtg2 je yus dh bg aku tgk coding vb yg panjang2.mmg terkejut sgt.yus tu aku punya supervisor..actually aku ni bukan la xtau langsung psl programming atau dlm erti kata bodoh la..aku tau sume flow2 coding. Tp coding yang die tunjukkan kt aku tu mmg panjang giler..die suh aku sambung blk ape yg dh dak Li dulu wat..tergamam aku. dah la xde basic wt dot.net tiba2 die bg skali projek 80 ribu suh aku wat..berbekal kan semangat dan ketabahan hati aku kuat kan juga diri ni utk tempuh sume tu..setiap hari aku di maki hamun..segala benda keluar daripada mulut dia.aku ni xtau wt coding la xde logik la..aku telan semua..aku try capture then manipulate blk system tu supaya aku fhm..alhamdulillah semua nya berjalan lancar..part aku, aku dh siapkan..tgl part yus je la..tu aku dh mls nk amik tau..lepas abeh tu aku diberikan satu projek baru.kena wt online registration.pada mulanya aku dijnjikan keje kt cni kalo aku bleh buat..bg aku xde mslh nk wat sume tu sebb guna php.aku mmg familiar.diorg mntak 2 mgu utk aku siapkan.bertungkus lumus aku siapkan. aku ketepikan sume bnda.mkn, tdo, kuar ngn membe2, blk kg...sume aku ketepikan.semata2 nk siapkan projek tu then aku bleh keje c2 ngn gaji yg berpatutan..tibalah masa yg ditunggu2..aku dh siapkan semua.smpi part yg aku xsepatutnya buat pun aku dh buat..smpi online system tu aku yg wat..aku bukan nk berkira..tp aku penat..penat sgt..aku xdibayar se sen pun..aku harap dpt la kerja sbb aku dh buat yg terbaik..satu hari lepas deliver system tu, ade meeting ngn puan..skali ngn reen..yg plg aku terkejut puan bleh kate..i want to offer u but your already expert in develop application..so?? what wrong? ape slhnya..dah diorg yg mntak aku develop system tu bila aku dh develop cm tu plak die kate..yg plg aku geram die bleh kate..lg pun we don't want to hire someone that expensive just utk nk edit2 website..ooo....so die nk kate aku nk demand gaji la..aku mntak 1800.00 je..die hire budak 1500.00 si reen tu tp dak tu xtau ape pun..dlm sebulan die keje aku xtau die wt ape..keje die pun xpsl2 aku yg kena wat
adil ke?? aku di bayar elaun 4 ratus je utk wt keje dlm average gaji 2 ribu ke atas..sgt kejam..aku pendam, aku simpan..tp dlm hati aku sedih teramat..diorg dh kerah keringat aku, diorg bg aku harapan pada mulanya, aku bahagia sgt dgn harapan tu..and..at the end they destroy it..hancur hati aku..ade aku dgr cite diorg nk offer aku lg skali..then kali ni aku plak nk demand..diorg igt aku hadap sgt ke keje kt cni..kalo stakat nk amik kesempatan not my type la..byk lg company yg bagus2 kt malaysia ni..herm..

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates