Saturday, November 7, 2009

Coretan buat sahabatku musliha...

chia..aku tau ape yg ko alami skrng..aku pun dh penah alami..sakit nya, pedihnya walau pun xberdarah tp amat dalam lukanya..sabar la chia..hidup kite xslalunya indah. Harini ni kita lihat org derita kita bahagia tp esok kita plak derita org yg derita tu bahagia. Tu sume lumrah hidup. Kita xslalunya dapat ape yg kite ingin miliki tp kite xjuga dapat hindari ape yg tidak kite xingini..ingatlah ini sbg satu ujian utk hamba yg disayangi..dulu aku fikir bila bnda ni jd kt aku, aku rasa mngkin aku ni selfish, jahat then ni satu hukuman tp dari sudut lain bila puas aku bermuhasabah ade pihak lain yg akan bahagia dgn derita kita. dan ade sesuatu yg lebih baik utk kita..ALLAH maha adil chia, dia ambil ape yg ko ade, die bg smtntara ape yg ko nak lps tu die tarik blk dan mngkin selepas ni ko akan di anugerahkan sesuatu yg paling bernilai..Aku xsnggup dgr ko nangis sbb lelaki tu, aku tau hati ko chia..tp percayala kalo dia betul nk kembali ngn ko die xkn seksa ko macam ni..disaat ko dh nk final, ade kuiz ade test ade present..YA ALLAH..sama macam aku chia..aku pun dulu mana nk exam mana nk present project, report ngn kwn2 plak tuduh aku macam2..saat tu kita sgt lemah xberdaya..smpi kita rasa xde sape yg paham kite. Ye kite cite kt org tp diorg xalami..diorg xtau diorg bleh kate sabar, kena kuat..tp sape yg nk kena sabar sape yg nk kena kuat..kite chia..kite..aku tau bkn sng ko nk alami sume ni..sume perlukan masa chia..terus trang aku ckp aku pun bkn spenuhnya bleh trima keadaan aku sknrg..kan aku ade ckp aku wt sume ni ade sbb..sbb yg xkn difahami oleh sesiapa melainkan ALLAH..aku tau ko mmg akan baca coretan aku ni, dan mungkin ko akan nangis, aku mntak maaf chia...tp ko kawan aku..aku syg ko sgt..masa aku ssh dulu ko byk tlg aku..kite pun byk kongsi cite..ape yg aku terkilan skng aku xleh g kt ko utk dgr sume cite ko lg...INSYAALLAH...aku akn smpi gak kt umh..ko sabar ye..Lg satu pesan aku..igt la jodoh pertemuan di tangan tuhan sume yg terjadi ade hikmahnya..ade sesuatu yg die nk ingatkan atau die nk bg..jd..jgn sesekali salahkan takdir sbb kite akan berterima kasih dgn takdir ni satu hari nnt..aku dh jd semakin tabah skng semakin kuat sbb aku fikir cita2 aku...jd..aku nk ko pun cm2..jgn sia2 kan ape yg ko dh lalui skng..truskan abeh blaja n one day..u will success..ok chia..aku stay up mlm ni..xtdo smpi subuh..smbil fikir kan ko..sbb aku penah rasa ape yg ko rasa..that's why la aku rasa nk luah sume nye pada ko kt coretan aku yg xsbrapa ni..semoga ko slalu dlm lindungan ALLAH...dan ko akan jd kuat dan tabah tanpa lelaki itu...

Salam sayang dari sahabatmu slamanya..
ieda hidayah..

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates